Category: Blog

Positionering

Pinguïns zijn schattig en grappig, maar hebben totaal geen onderscheidend vermogen. In een groep gedragen zij zich vaak exact hetzelfde en ze lijken allemaal op elkaar. Veel merken hebben ook moeite zich te onderscheiden. Door middel van een goede positionering val je op en weten afnemers waarom ze juist bij jou moeten zijn.

Lees meer »

Blue Ocean Strategy

De Blue Ocean Strategy biedt bedrijven een krachtig hulpmiddel om te ontsnappen aan de felle concurrentiestrijd in rode oceanen. Door waarde-innovatie na te streven, marktgrenzen te herdefiniëren en nieuwe klantsegmenten aan te boren, kun je unieke markten creëren met minder concurrentie.

Lees meer »

Wat is jouw waardepropositie?

Hoe kun je jouw bedrijf onderscheiden met de drie waardeproposities: Product Leadership, Operational Excellence en Customer Intimacy. Ontdek welke strategie het beste past bij jouw organisatie en krijg praktische tips om succesvol te concurreren in de markt.

Lees meer »

Pareto principe

Leer hoe je met het Pareto-principe 80% van je omzet kunt halen uit 20% van je klanten. Praktische tips voor klantsegmentatie, sterkere relaties en efficiënter ondernemen. Ontdek de kracht van focus!

Lees meer »

Prijs vs waarde

Als je verkoopt op prijs, doe je mee aan een drukke race om de goedkoopste te zijn. Maar als je verkoopt op waarde, strijd je om de beste te zijn.

Lees meer »

Nut en noodzaak van marketing

𝗗𝗲 𝗻𝗼𝗼𝗱𝘇𝗮𝗮𝗸 𝘃𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 𝗸𝗮𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘄𝗼𝗿𝗱𝗲𝗻 𝗼𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀𝗰𝗵𝗮𝘁. Zonder marketing weet niemand wat je doet, wie je bent en waarom jouw product of dienst de moeite waard is.

Lees meer »

De kracht van kleur

Kleur is een essentieel onderdeel van onze visuele communicatie en kan een krachtige manier zijn om emoties op te roepen en je merk te onderscheiden.

Lees meer »