Website teksten schrijven is helemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt. Opschrijven wat jouw bedrijf, product of dienst bijzonder of aantrekkelijk maakt is soms een hele uitdaging. Vooral voor technische bedrijven is dat lastig hebben wij gemerkt. Een goede website is essentieel om informatie over te brengen, te verbinden of om nieuwe klanten binnen te halen. Dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait.
Goede teksten zijn belangrijk om de relevantie van je webpagina’s voor zowel de zoekmachine als voor de bezoeker te vergroten. Daarbij is het belangrijk om te weten waarop gezocht wordt en wat de intentie van je bezoekers is. Als dat duidelijk is kun je de juiste zoekwoorden kiezen. Op basis van deze zoekwoorden kunnen er teksten geschreven of herschreven worden voor nieuwe of bestaande pagina’s.
Bij webteksten gaat het niet (alleen) om de zoekwoorden. Het draait uiteindelijk om de inhoud en de bezoeker. Wat maakt jouw bedrijf of jouw product nu juist zo anders, zo uniek dat de bezoeker voor jouw bedrijf of product gaat kiezen? Dat moet heel duidelijk in de tekst naar voren komen. Daarnaast is ook de stijl waarin geschreven wordt belangrijk. Kies je voor formeel of informeel taalgebruik, voor u of voor je/jij?
De kunst is om de aandacht van de bezoeker te trekken en nieuwsgierig te maken naar jouw bedrijf of jouw product(en). Door links te maken naar andere pagina’s binnen je website kun je bezoekers langer op jouw website houden. Dit is voor Google een signaal dat jouw website relevant is en bezoekers krijgen een beter beeld van de producten, diensten of oplossingen die jij te bieden hebt.
Tegenwoordig moet/gaat alles snel. Dat geldt net zo goed voor websites. Bezoekers zullen pagina’s in eerste instantie scannen. Daarom is het van belang te zorgen voor aantrekkelijke koppen en afbeeldingen. Want ook voor websites geldt: beelden zeggen meer dan woorden. Het toevoegen van een foto, afbeelding of grafiek zal helpen om de teksten leesbaarder te maken.
Tot slot zijn ook een aantal technische zaken nog van belang bij copywriting of webteksten schrijven. Niet alleen de tekst zelf is belangrijk, maar ook de bijbehorende meta-tags, koppen en alt tags zijn van belang.
Met plezier schrijven wij webteksten voor je, maar dan moeten we wel iets weten over je bedrijf, je producten en je markt. Als jij voor de koffie zorgt, dan nemen wij appelflappen mee en kunnen we kennis maken!
VOL marketing is een marketing bureau voor technisch MKB. We bestaan uit een netwerk van enthousiaste marketing adviseurs, vormgevers, fotografen, videoproducenten, animatoren, tekstschrijvers en online marketing specialisten.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken we technologieën zoals cookies om informatie op te slaan en/of toegang te krijgen tot apparaatgegevens. Door toestemming te geven voor deze technologieën, kunnen wij gegevens verwerken zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website. Indien u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.