Zoekmachine optimalisatie om beter gevonden te worden

Zoekmachine optimalisatieJe wilt niet alleen dat jouw website er goed uitziet, je wilt vooral dat je website goed gevonden wordt. Dat is waar zoekmachine optimalisatie (ook wel SEO genoemd) om gaat.

Een zoekmachine ‘kijkt’ anders naar een website dan wij (mensen) doen. Een zoekmachine kan een website niet zien, maar scant de achterliggende code van de website. Dat betekent dat een website die er op het oog goed uitziet, toch slecht gevonden kan worden in Google. Veel ondernemers denken vaak ten onrechte dat ze een goede website hebben. Ze kijken vaak alleen naar de visuele aspecten en niet naar de techniek.

Direct een gratis SEO quickscan?

Belangrijke elementen

Google is enorm slim in het doorgronden van websites en om te bepalen welke website het beste antwoord geeft op de vraag van de gebruiker. Dat is ook de reden dat Google heel regelmatig haar algoritmes (de manier waarop Google zoekt) aanpast. Voor de zoekmachine optimalisatie is het van belang om te kijken naar de volgende 3 elementen:

Techniek

De techniek van de website is een belangrijk aandachtspunt bij het verbeteren van de zoekmachine vriendelijkheid. Hoe zit de URL structuur in elkaar? Zijn de zoekwoorden en meta-omschrijving (goed) ingevuld? Zijn de headings op de juiste manier gebruikt? Hoe zit het met de technische elementen? Hoe snel laadt de website? Is de website mobiel vriendelijk? Hoe zijn de interne links opgebouwd?

Zoekwoorden en content

Uiteindelijk gaat het om de content van de website. In de eerste plaats voor de bezoeker, maar ook voor de zoekmachine. Welke zoekwoorden zijn er gebruikt op de website? Wat is het zoekvolume van die zoekwoorden? Hoe is de opbouw van de teksten? Zijn afbeeldingen voorzien van de juiste benamingen en ALT-tags? Hier zijn vaak snel verbeteringen te behalen.

Linkbuilding

Google gebruikt inkomende links als graadmeter voor de autoriteit en relevantie van je website. Niet alleen het aantal links is van belang, maar ook waar ze vandaan komen. Samen bekijken we hoe we de linkbuilding kunnen verbeteren door bijvoorbeeld blogs of video’s te maken.

Zoekmachine optimalisatie leidt tot:

  • Meer relevante bezoekers
  • Hogere conversie (meer leads of verkoop)
  • Grotere betrouwbaarheid
  • Lagere advertentiekosten voor zoekmachine adverteren
  • Betere gebruikerservaring
  • Meer resultaat uit je website

Inzicht

De data die je uit Google Analytics kunt halen geven een goed inzicht in de prestatie van jouw website. Je kunt o.a. zien hoeveel bezoekers er op je website komen, uit welke landen, hoe lang bezoekers op je website zijn, welke pagina’s ze bekijken, hoe ze op jouw website terecht zijn gekomen, etc. Dit zijn waardevolle inzichten die kunnen helpen met de zoekmachine optimalisatie maar ook om meer inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers.

Vul onderstaand formulier in en vraag direct de gratis SEO quicksan aan. 











Ik ga akkoord dat mijn persoonlijke gegevens worden opgeslagen en uitsluitend worden gebruikt voor deze aanvraag en NIET aan derden worden verstrekt. Meer informatie