Lokaal gevonden worden

Waarom lokaal gevonden worden?

Als we Google mogen geloven is ruim 30% van alle zoekopdrachten gericht op lokale bedrijven. Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen een smartphone in zijn zak, waardoor mensen veel lokaal zoeken. Op een smartphone zoek je heel gemakkelijk (via Google) naar dichtstbijzijnde bedrijven die aansluiten bij je zoekopdracht. Of dat nu een winkel is, een slager of een uitzendbureau!

Lokaal gevonden zorgt voor bezoekers die relevant zijn. Iemand die aan de andere kant van het land woont, is voor sommige bedrijven helemaal niet relevant. Een webshop of website die in het hele land producten of diensten aanbiedt, is er niet op uit om (alleen) lokaal gevonden te worden.

Google Mijn Bedrijf

Zoek je iets via Google, dan verschijnen er allerlei resultaten: advertenties, zoekresultaten en daarnaast lokale zoekresultaten. De verschillende lokale zoekresultaten zie je in een klein kaartje. Hierdoor zien bezoekers direct waar een bedrijf zich bevindt, of het bedrijf open is, vinden ze eventueel een routebeschrijving en natuurlijk een link naar de website van het bedrijf. Google helpt ondernemers een bedrijfsvermelding aan te maken in Google Mijn Bedrijf. Hiermee neemt Google je bedrijf direct op in de bedrijfsindex. Daarom is het van belang om deze gegevens up-to-date en correct te maken!

Inrichten en gevonden worden

Stel Google Mijn Bedrijf eenvoudig in door je eigen bedrijf te Googelen en aan te geven dat jij de eigenaar bent. Google maakt in veel gevallen al automatisch een Mijn Bedrijf account aan voor jouw bedrijf. Omdat jij aangeeft dat je de eigenaar van het bedrijf bent krijg je toestemming om de gegevens van Google Mijn Bedrijf aan te passen. Zorg ervoor dat de gegevens kloppen en voeg zoveel mogelijk gegevens toe.

Door Google Mijn Bedrijf goed in te stellen, wordt jouw bedrijf vertoont tussen de lokale zoekresultaten. En Google Mijn Bedrijf is helemaal gratis!

Hulp nodig?

Kom je er niet uit, ontbreekt de tijd of wil je graag dat we met je mee kijken? Geen enkel probleem. Wij helpen je graag om beter lokaal gevonden te worden? Neem contact op voor een afspraak

Laatste posts

Positionering

Pinguïns zijn schattig en grappig, maar hebben totaal geen onderscheidend vermogen. In een groep gedragen zij zich vaak exact hetzelfde en ze lijken allemaal op elkaar. Veel merken hebben ook moeite zich te onderscheiden. Door middel van een goede positionering val je op en weten afnemers waarom ze juist bij jou moeten zijn.

Lees meer »

Blue Ocean Strategy

De Blue Ocean Strategy biedt bedrijven een krachtig hulpmiddel om te ontsnappen aan de felle concurrentiestrijd in rode oceanen. Door waarde-innovatie na te streven, marktgrenzen te herdefiniëren en nieuwe klantsegmenten aan te boren, kun je unieke markten creëren met minder concurrentie.

Lees meer »

Wat is jouw waardepropositie?

Hoe kun je jouw bedrijf onderscheiden met de drie waardeproposities: Product Leadership, Operational Excellence en Customer Intimacy. Ontdek welke strategie het beste past bij jouw organisatie en krijg praktische tips om succesvol te concurreren in de markt.

Lees meer »

Pareto principe

Leer hoe je met het Pareto-principe 80% van je omzet kunt halen uit 20% van je klanten. Praktische tips voor klantsegmentatie, sterkere relaties en efficiënter ondernemen. Ontdek de kracht van focus!

Lees meer »

Prijs vs waarde

Als je verkoopt op prijs, doe je mee aan een drukke race om de goedkoopste te zijn. Maar als je verkoopt op waarde, strijd je om de beste te zijn.

Lees meer »