Positionering
Pinguïns zijn schattig en grappig, maar hebben totaal geen onderscheidend vermogen. In een groep gedragen zij zich vaak exact hetzelfde en ze lijken allemaal op elkaar. Veel merken hebben ook moeite zich te onderscheiden. Door middel van een goede positionering val je op en weten afnemers waarom ze juist bij jou moeten zijn.
Blue Ocean Strategy
De Blue Ocean Strategy biedt bedrijven een krachtig hulpmiddel om te ontsnappen aan de felle concurrentiestrijd in rode oceanen. Door waarde-innovatie na te streven, marktgrenzen te herdefiniëren en nieuwe klantsegmenten aan te boren, kun je unieke markten creëren met minder concurrentie.
Wat is jouw waardepropositie?
Hoe kun je jouw bedrijf onderscheiden met de drie waardeproposities: Product Leadership, Operational Excellence en Customer Intimacy. Ontdek welke strategie het beste past bij jouw organisatie en krijg praktische tips om succesvol te concurreren in de markt.
Pareto principe
Leer hoe je met het Pareto-principe 80% van je omzet kunt halen uit 20% van je klanten. Praktische tips voor klantsegmentatie, sterkere relaties en efficiënter ondernemen. Ontdek de kracht van focus!
Prijs vs waarde
Als je verkoopt op prijs, doe je mee aan een drukke race om de goedkoopste te zijn. Maar als je verkoopt op waarde, strijd je om de beste te zijn.
Waarom focus de sleutel tot succes is
In marketing is het verleidelijk om iedereen aan te spreken en geen kans te missen. Maar wist je dat juist durven kiezen het verschil maakt?